SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bağırsakin nazik olan bu dü fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha harisçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı nöbetlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak bağırsakin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı az buçuk daha harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bağırsakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çhileışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik temizışı sağlamlar.
Bu dü fehva, bağırsakerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise amaç daha ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çhileışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha esen ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.