Logo nedir? Sözcük mazmunı olarak gerçek karşılığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı konui sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan nüfus yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını yapacak nüfus yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, konuletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler karınin daha çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde çalışkanlık gösteren konuletmelerin alelumum logoları sektörü temsil paha. Ama çabucak fazla sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çaldatmaışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, kabil evetğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çhemayar baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem mazarrat verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine şayan olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipırabıta lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit da temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket karınin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu veri çok önemlidir.